1. Jednotlivé aktivity realizovat prostřednictvím internetových nástrojů.
2. Cílem je pro každou aktivitu, týkající se moderních tanců zvolit vhodný internetový nástroj, který zefektivní celkovou prezentaci kurzu.
3. Při studování pojmu Web 2.0 se mi vrylo do paměti citované pravidlo Tima O´Reillyho: „Tvořte aplikace, které budou díky síťovému efektu s přibývajícím počtem uživatelů stále lepší.“ Pravidlo se postupem času začalo naplňovat a nejznámějším příkladem, který mě jako první napadl je nejrozsáhlejší encyklopedie na světě, Wikipedie, která začala vznikat v roce 2001.
Web 2.0 mohu jednoduše charakterizovat jako: webové stránky, jejichž obsah tvoří velké množství především anonymních autorů.
Web 2.0 zahrnuje:
- především koncentrace velkého množství dat
- změna komunikačního modelu nástup tzv. many-to-many (umožňují personalizovat)
- snadné tvoření a distribuce hudby či videa (např YouTube)
- tzv. reputační systémy
(Tento výraz byl pro mě novinkou, sama často váhám, zda daný názor brát vážně nebo ne. V případě nasazení tohoto systému zjistíme reputaci stránky na základě jejího ohodnocení -množství a váhy.)
(Tento výraz byl pro mě novinkou, sama často váhám, zda daný názor brát vážně nebo ne. V případě nasazení tohoto systému zjistíme reputaci stránky na základě jejího ohodnocení -množství a váhy.)
Mezi další příklady Webu 2.0 mohu uvést např. Facebook, který je v současné době nejpopulárnější nástroj tzv. I-generace jako „klasický“ zástupce tzv. sociální sítě a nebo Google.
Kvalita vyhledávání na webu se rok od roku zlepšuje a dnes má kvalita docela jinou úroveň než před pár lety. Firma Google umožňuje vyhledat informace o čemkoliv nebo o komkoliv za pár vteřin a není tedy divu, že se termín „vygooglovat“ objevuje u většiny z nás. Více najdete na mém blogu http://noveformyvz.blogspot.com/2011/10/web-20.html.
5. Realizace jednotlivých aktivit je prezentována dále, kde je pro každou aktivitu vybrán nejvhodnější nástroj. Např. termín tréninku = doodle, vytvořit album fotek = picasa, komunikace s učastníky = skype atd.
6. http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/W/Web_2.0
http://www.zbiejczuk.com/adam/zbiejczuk_web20.pdf
Žádné komentáře:
Okomentovat