čtvrtek 15. prosince 2011

22. Twitter

1. Komunikace s účastníky kurzu prostřednictvím sociální sítě.

2. Cílem je komunikovat se všemi účastníky kurzu jinou formou než přes Facebook. Ne všichni  jsou zaregistrováni na Facebooku a ani si svůj učet zakládat nechtějí. Úkolem je najít jinou sociální síť, kterou budou využívat všichni účastníci.

3. Pro komunikaci jsem zvolila tzv. Twitter, poskytovatel sociální sítě a mikroblogu, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Tweety jsou textové příspěvky dlouhé maximálně 140 znaků, které se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho odběratelů (followers). Přispěvatelé mohou omezit doručování příspěvků pouze na okruh určitých účtů nebo povolit přístup k příspěvkům komukoliv (výchozí nastavení). Uživatelé zasílají nebo dostávají tweety přes stránku Twitteru, pomocí krátkých textových zpráv (SMS) nebo externích aplikací. Služba je na Internetu zdarma, ale zasílání SMS zpráv je za běžný poplatek poskytovatele telefonních služeb. O tomto nástroji jsem sice slyšela, ale nevěděla jsem k čemu vlastně slouží. Aktuálně (rok 2011) má Twitter 200 milionů uživatelů, z nichž se za měsíc připojí alespoň polovina z nich. Každý den se na Twitter přihlásí 50 milionů uživatelů. Ti denně napíšou kolem 250 milionů tweetů. Počet českých uživatelů se odhaduje na 76 000. O tomto nástroji také na mém blogu http://noveformyvz.blogspot.com/2011/12/twitter.html



4. Zaregistrovala jsem se na webove stránce www.twitter.com, kde nyní mohu komunikovat se všemi účastníky a sdílet tzv. twetty. Z oblasti moderních tanců jsem si vyhledala odborníky (časopisy, kurzy, instruktory), u kterých sleduji jejich příspěvky.



5. Výhodou je podle mého nászoru větší soukromí než na Facebooku. Za velkou nevýhodu však považuji možnost využívat tuto sociální síť pouze v angličtině. Z toho důvodu není twitter v České republice příliš rozšířen.

6. http://twitter.com/#!/activity

Žádné komentáře:

Okomentovat