Paradigma lze charakterizovat souhrn základních domněnek, předpokladů, představ dané vědní disciplíny v určité časové periodě.
Dnes není důležité dbát tolik o kvalitu toho, „co má dělat pedagog, aby naučil“, ale naopak „co má dělat student, aby SE naučil“! V centru dění přestává být učitel a na jeho místo nastupuje studující. Cílem studenta je intenzivní sdílení myšlenek. Informační a komunikační technologie napomáhájí ke kvalitnímu sdílení myšlenek, umožňují bezprostřední reakce a vstupy z různých kulurních prostředí.
Forma vzdělávání pomocí ICT tzv. e-larning je dnes již běžnou záležitostí. Tuto metodu je však nutno neustále modernizovat a přizpůsobovat jí novým trendům. Novinkou, která jistě stojí za zmínku je tzv m-learning nebo-li mobilní eLearning. Tyto doplňkové formy vzdělávání jsou založené na aktivním samostudiua individuální práci studujících.
Má první zkušenost s e-learningem byla asi před rokem. Byla jsem „testovací ovečka“, když má kamarádka začala podnikat a založila si výuku cizích jazyků prostřednictvím skype. První pocity byly úžasné! Hodina probíhala hladce bez sebemenších problémů. Velkou výhodou pro mě byla výuka z pohodlí domova a úspora času. Nevýhodou však můžou být rušivé elementy, které se objevily při další hodině. I přesto bych neváhala a do jakékoliv formy e-learingu bych se opět přihlásila.
6. http://everest.natur.cuni.cz/konference/2007/abstrakt/rosman.pdf.http://www.mefanet.cz/index.php?pg=konference-starsi--2007--program--prednaska-danuse-bauerova
http://noveformyvz.blogspot.com/2011_10_01_archive.html
Žádné komentáře:
Okomentovat